Συχνές ερωτήσεις για αεροπορικά εισιτήρια

 

Πως γίνεται η online κράτηση σε αεροπορικά εισιτήρια;

Εισάγετε στη φόρμα αναζήτησης πτήσεων τα κριτήρια αναζήτησης που θέλετε, δηλαδή αεροδρόμιο αναχώρησης, αεροδρόμιο προορισμού, τις ημερομηνίες των πτήσεων και τον αριθμό των ατόμων που θα ταξιδέψουν. Θα εμφανιστούν όλες οι πτήσεις ή συνδυασμοί πτήσεων με την πτήση με την οικονομικότερη τιμή να εμφανίζεται στην κορυφή της λίστας. Δίπλα εμφανίζεται η αεροπορική εταιρία που πραγματοποιεί την πτήση. Επιλέξτε την πτήση που θέλετε και καταχωρήστε τα στοιχεία που σας ζητούνται. Μετά την ολοκλήρωση της κράτησης θα λάβετε αυτόματα το email επιβεβαίωσης της κράτησης, το οποίο περιέχει όλες τις πληροφορίες της πτήσης σας.

Μέχρι πότε μπορώ να κάνω κράτηση του αεροπορικού εισιτηρίου μου;

Ηλεκτρονικές κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων μπορούν να γίνουν μέχρι και 4 ώρες πριν από την αναχώρηση της πτήσης σας. Μετά τις 19:30 μπορείτε να κάνετε κράτηση για πτήσεις που αναχωρούν μετά τις 13:00 την επόμενη μέρα. Το Σάββατο δεν γίνεται ηλεκτρονική κράτηση αεροπορικών εισιτηρίων μετά τις 16:00 για πτήσεις που αναχωρούν πριν τη Δευτέρα και ώρα 11:00.

Μπορώ να κάνω τηλεφωνική κράτηση για εταιρία χαμηλού κόστους;

Όχι. Οι κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων για εταιρείες χαμηλού κόστους μπορούν να γίνουν μόνο ηλεκτρονικά και μόνο με πιστωτική κάρτα.

Υπάρχει όριο επιβατών στην ηλεκτρονική κράτηση εισιτηρίων;

Ναι. Ο μέγιστος αριθμός επιβατών για τους οποίους μπορεί να γίνει online κράτηση εισιτηρίων, είναι 9 άτομα.

Επέλεξα μια πτήση αλλά όταν πήγα να κάνω κράτηση δεν ήταν διαθέσιμη. Γιατί;

Αυτό μπορεί να συνέβη γιατί κάποιος άλλος χρήστης αγόρασε το τελευταίο αεροπορικό εισιτήριο που ήταν διαθέσιμο για αυτή την πτήση. Μέχρι να δείτε τον κωδικό της κράτησης στη σελίδα της κράτησης ή στο email επιβεβαίωσης δεν είναι σίγουρο ότι έχετε εξασφαλίσει τη θέση σας στο αεροπλάνο. Άλλος ένας λόγος που μπορεί να μην είναι διαθέσιμη η πτήση είναι να έχουν κλειστεί όλα τα εισιτήρια για τη συγκεκριμένη πτήση και απλά να μην έχει προλάβει να ενημερωθεί το online σύστημα.

Μπορώ να κάνω κράτηση εισιτηρίου με την πιστωτική μου για άλλο άτομο;

Ναι. Μπορείτε να κάνετε κράτηση αεροπορικού εισιτηρίου με την πιστωτική σας κάρτα για άλλο άτομο, αλλά θα πρέπει να σημειώσετε κάποιο δικό σας τηλέφωνο επικοινωνίας.

Συμφέρει η online κράτηση εισιτηρίου σε σχέση με την τηλεφωνική κράτηση;

Ναι. Οι τηλεφωνικές κρατήσεις εισιτηρίων επιβαρύνονται με επιπλέον κόστος ανά άτομο, σε σχέση με τις τιμές που θα βρείτε στο internet.

Ποιες είναι οι κατηγορίες επιβατών με βάση την ηλικία;

Οι επιβάτες άνω των 12 ετών θεωρούνται ενήλικες, από 2 έως 11 ετών θεωρούνται παιδιά και έως 2 ετών θεωρούνται βρέφη. Να σημειωθεί ότι τα ηλικιακά όρια μπορεί να ποικίλουν από εταιρία σε εταιρία.

Μπορεί να γίνει ηλεκτρονική κράτηση εισιτηρίου για ασυνόδευτα παιδιά;

Όχι. Δεν γίνεται ηλεκτρονική κράτηση εισιτηρίου για ασυνόδευτα παιδιά (2 έως 11 ετών).

Για τα βρέφη γίνεται έκδοση εισιτηρίου και έχουν μηδενικό κόστος ή όχι;


Τα εισιτήρια των βρεφών μπορούν να εκδοθούν μόνο εφόσον υπάρχει ένας ενήλικας συνοδός. Το κόστος του αεροπορικού εισιτηρίου για τα βρέφη δεν έχουν μηδενικό κόστος, αλλά δεν έχουν το ίδιο κόστος με το εισιτήριο ενός ενήλικα. Επίσης το κόστος του εισιτηρίου των βρεφών ποικίλει ανάλογα με τη θέση που έχει κλείσει ο ενήλικας συνοδός, δηλαδή αν το εισιτήριο του ενήλικα συνοδού είναι στην επιχειρηματική θέση (business class) τότε το βρεφικό εισιτήριο θα έχει αυξημένο κόστος.

Πως ξέρω ότι έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία η online κράτηση;

Στη σελίδα της κράτησης θα πρέπει να σας εμφανιστεί ένα μήνυμα επιβεβαίωσης. Επίσης θα λάβετε ένα email επιβεβαίωσης το οποίο θα περιέχει όλες τις πληροφορίες της κράτησης καθώς και τον αριθμό κράτησης εισιτηρίου.

Η κράτηση εισιτηρίου μου ήταν επιτυχής αλλά δεν βρίσκω το email επιβεβαίωσης. Τι κάνω;

Είναι πιθανό το email επιβεβαίωσης της κράτησης να έχει πάει στο φάκελο με τα ανεπιθύμητα μηνύματα (spam). Αν δεν υπάρχει ούτε εκεί τότε επικοινωνήστε με την εταιρία στην οποία πραγματοποιήσατε την κράτηση.

Τα παιδιά πρέπει να έχουν ταξιδιωτικά έγγραφα;

Ναι. Τα παιδιά πρέπει να διαθέτουν ταξιδιωτικά έγγραφα όταν ταξιδεύουν, όπως διαβατήριο, βίζα ή ταυτότητα. Στις πτήσεις εσωτερικού τα παιδιά αν δεν έχουν κάποιο ταξιδιωτικό έγγραφο ή ταυτότητα πρέπει να έχουν μαζί ένα πιστοποιητικό γέννησης.

Το email επιβεβαίωσης κράτησης εισιτηρίου περιέχει λάθη. Τι κάνω;

Εφόσον έχετε λάβει το email επιβεβαίωσης και παρατηρήσετε ότι υπάρχουν λανθασμένα στοιχεία σε αυτό, τότε πρέπει να επικοινωνήσετε άμεσα με την εταιρία στην οποία κάνατε την κράτηση του αεροπορικού σας εισιτηρίου. Συνήθως τα λάθη αυτά μπορούν να διορθωθούν, αλλά δεν είναι 100% σίγουρο ότι μπορούν να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις.

Η ώρα αναχώρησης της πτήσης μου μπορεί να αλλάξει;

Ναι. Είναι πιθανό είτε λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, είτε μιας απεργίας, είτε για κάποιο άλλο λόγο να υπάρξει αλλαγή στην ώρα αναχώρησης της πτήσης σας. Καλό είναι να επιβεβαιώσετε την ώρα αναχώρησης επικοινωνώντας με την αεροπορική εταιρία με την οποία θα ταξιδέψετε ή με το αεροδρόμιο που θα γίνει η πτήση.

Έκανα online κράτηση εισιτηρίων. Από που τα παραλαμβάνω;

Τα αεροπορικά εισιτήρια είναι όλα πλέον σε ηλεκτρονική μορφή (e-tickets). Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να παρουσιάσετε στο check in την ταυτότητά σας ή το διαβατήριό σας ώστε να βρεθούν τα στοιχεία της κράτησής σας και να σας δοθεί η κάρτα επιβίβασης. Εμείς σας προτείνουμε, αν και δεν είναι απαραίτητο, για λόγους ασφαλείας να έχετε μαζί σας εκτυπωμένο το email επιβεβαίωσης κράτησης αεροπορικού εισιτηρίου, καθώς αυτό περιέχει όλα τα στοιχεία της κράτησης και τον αριθμό της κράτησης.

Πως γίνεται η πληρωμή όταν κάνω online κράτηση αεροπορικών εισιτηρίων;

Η πληρωμή των αεροπορικών εισιτηρίων μέσω ίντερνετ μπορεί να γίνει μόνο με πιστωτική ή χρεωστική ή προπληρωμένη κάρτα. Τα περισσότερα online ταξιδιωτικά γραφεία δέχονται τις εξής πιστωτικές κάρτες: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Diners Club και Euroline.

Πότε γίνεται η χρέωση στην πιστωτική μου κάρτα, όταν κλείνω εισιτήρια;

Η χρέωση της πιστωτικής σας κάρτας γίνεται όταν στην φόρμα κράτησης εισιτηρίων δώσετε τα στοιχεία της κάρτας σας και πατήσετε το κουμπί για να συνεχίσετε.

Φοβάμαι να δώσω τα στοιχεία της κάρτας μου. Είναι ασφαλές;

Τα περισσότερα online ταξιδιωτικά γραφεία χρησιμοποιούν τεχνολογίες κρυπτογράφησης στις σελίδες τους και συνηθέστερα το πρότυπο “Secure Socket Layer” (SSL), για να κρατήσουν τα προσωπικά σας δεδομένα και τα στοιχεία της κάρτας σας ασφαλή. Ένας τρόπος για να διαπιστώσετε ότι βρίσκεστε σε ασφαλές (κρυπτογραφημένο) περιβάλλον, όταν καταχωρείτε τα στοιχεία της κάρτας σας, είναι να προσέξετε ότι υπάρχει το εικονίδιο με το κλειστό λουκέτο δίπλα από την διεύθυνση της ιστοσελίδας.

Ποιο είναι το επιτρεπόμενο όριο βάρους και μεγέθους των αποσκευών/χειραποσκευών;

Χειραποσκευές: Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρίες επιτρέπουν μέχρι μια χειραποσκευή ανά επιβάτη. Το επιτρεπόμενο βάρος της χειραποσκευής ποικίλει από εταιρία σε εταιρία. Οι μέγιστες επιτρεπόμενες διαστάσεις της χειραποσκευής συμπεριλαμβανομένων των χειρολαβών, εξωτερικών θηκών και ροδών, σύμφωνα με οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι: 56cmX45cmΧ25cm. Αποσκευές: Το μέγιστο βάρος των αποσκευών ενός επιβάτη συνήθως είναι 20 κιλά. Αν οι αποσκευές σας ζυγίζουν περισσότερο θα πρέπει να πληρώσετε για το επιπλέον βάρος κάποιο αντίτιμο όπως επίσης και αν θέλετε να μεταφέρεται κάποια επιπλέον αποσκευή. Σας συνιστούμε να επικοινωνείτε με την αεροπορική εταιρία με την οποία θα ταξιδέψετε καθώς τα επιτρεπόμενα όρια των κιλών των χειραποσκευών/αποσκευών καθώς και οι επιτρεπόμενες διαστάσεις τους διαφέρουν από εταιρία σε εταιρία.

Θέλω να μεταφέρω αεροπορικώς ειδικό εξοπλισμό. Μπορώ;

Ναι. Μπορείτε να μεταφέρετε ειδικό εξοπλισμό, αλλά αυτός δεν συμπεριλαμβάνεται στα δωρεάν κιλά που δικαιούται να μεταφέρει ο επιβάτης με αποτέλεσμα να υπάρχει χρέωση. Το ποσό που θα χρεωθείτε εξαρτάται από το είδος του ειδικού εξοπλισμού. Για περισσότερες λεπτομέρειες σας συστήνουμε να επικοινωνήσετε με την αεροπορική εταιρία με την οποία θέλετε να ταξιδέψετε.

Θέλω να αλλάξω την κράτηση του εισιτηρίου μου. Μπορώ;

Στους ναύλους που επιτρέπονται οι αλλαγές, συνήθως υπάρχει κάποια χρέωση ανά άτομο από τα online ταξιδιωτικά γραφεία. Επίσης ενδέχεται να υπάρξει επιπλέον κόστος το οποίο εξαρτάται από το είδος και το ναύλο του εισιτηρίου και την πολιτική που ακολουθεί η εκάστοτε αεροπορική εταιρία. Υπάρχουν όμως και ναύλοι, κυρίως σε αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, στους οποίους δεν επιτρέπονται αλλαγές. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να επικοινωνήσετε όσον το δυνατόν πιο σύντομα με το ταξιδιωτικό γραφείο στο οποίο κάνατε την κράτηση των εισιτηρίων σας.

Θέλω να ακυρώσω την κράτησή μου. Μπορώ;

Η ακύρωση ή όχι της κράτησής σας εξαρτάται από την πολιτική που ακολουθεί η εκάστοτε αεροπορική εταιρία. Πολλοί ναύλοι, κυρίως στις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους, στους οποίους δεν μπορεί να γίνει ακύρωση. Σε περίπτωση που πρέπει να σας επιστραφούν τα χρήματα των εισιτηρίων, τα ταξιδιωτικά γραφεία δεν θα σας επιστρέψουν την “χρέωση υπηρεσιών” καθώς επίσης μπορεί να υπάρξει και κάποια πάγια χρέωση ανά εισιτήριο. Για να ακυρώσετε το εισιτήριό σας θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το ταξιδιωτικό γραφείο στο οποίο κάνατε την κράτηση.

Μπορώ να κάνω αλλαγή ονόματος στο αεροπορικό εισιτήριο;


Όχι. Στα αεροπορικά εισιτήρια δεν μπορεί να γίνει αλλαγή ονόματος γιατί είναι ατομικά και δεν μεταβιβάζονται. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν καταχωρείτε το όνομά σας στην online φόρμα κράτησης εισιτηρίων. Θα πρέπει να είναι γραμμένο με λατινικούς χαρακτήρες όπως ακριβώς αναγράφεται στην ταυτότητα ή το διαβατήριό σας. Σε περίπτωση που κάνετε κάποιο λάθος και καταχωρηθεί λάθος το όνομα στο σύστημα κρατήσεων, τότε είναι πολύ πιθανό ενώ έχετε πληρώσει το εισιτήριο όταν φτάσετε στο check in να μην σας αφήσουν να επιβιβαστείτε στο αεροπλάνο. Υπάρχει πιθανότητα σε ορισμένες χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρίες, ανάλογα και με την πολιτική που ακολουθούν στο συγκεκριμένο θέμα, να γίνει αλλαγή ονόματος στο εισιτήριο αλλά θα υπάρξει χρέωση για την υπηρεσία αυτή.

Θα μου επιστραφεί μέρος των χρημάτων από εισιτήριο που δεν θα χρησιμοποιήσω;

Αυτό εξαρτάται από την πολιτική της κάθε εταιρείας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Τις περισσότερες φορές, ειδικά αν πρόκειται για οικονομικές κατηγορίες εισιτηρίων, πιθανόν να σας επιστραφεί μέρος από τα χρήματα που δώσατε για τους φόρους του αεροδρομίου. Για περισσότερες λεπτομέρειες επικοινωνήστε με το online ταξιδιωτικό πρακτορείο που κλείσατε τα εισιτήρια.

Η αεροπορική εταιρία άλλαξε το δρομολόγιο της πτήσης μου. Τι κάνω;

Είναι πιθανό οι αεροπορικές εταιρίες να τροποποιήσουν τα δρομολόγια, τις ώρες και τον αριθμό των πτήσεών τους. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει τα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών, βάση των οποίων είναι πιθανό να δικαιούστε αποζημίωση από την αεροπορική εταιρία με την οποία θα ταξιδεύατε. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το online ταξιδιωτικό γραφείο στο οποίο κλείσατε τα αεροπορικά σας εισιτήρια.

Μπορώ να πάρω το φορητό υπολογιστή (laptop) στο αεροπλάνο;

Ναι. Μπορείτε να πάρετε το φορητό σας υπολογιστή στο αεροπλάνο. Κατά τη διαδικασία ελέγχου χειραποσκευών θα πρέπει να βγάλετε από τη θήκη του το φορητό υπολογιστή, να βγάλετε την μπαταρία του και να τα τοποθετήσετε σε ξεχωριστό καλαθάκι. Για να μην καθυστερείτε καλό είναι να έχετε προβεί στις συγκεκριμένες ενέργειες όταν βρίσκεστε στην ουρά πριν τον έλεγχο.

Επιτρέπονται οι ηλεκτρικές ή ηλεκτρονικές συσκευές στο αεροπλάνο;

Ναι. Μπορείτε να πάρετε για παράδειγμα κάποιο ραδιόφωνο, dvd player κλπ στο αεροπλάνο. Αλλά ισχύει η διαδικασία ελέγχου όπως και με το φορητό υπολογιστή (δείτε την παραπάνω ερώτηση) πριν την επιβίβαση.

Μπορώ να πάρω το κατοικίδιό μου στο αεροπλάνο;

Οι πολιτικές των αεροπορικών εταιριών διαφέρουν στο θέμα μεταφοράς κατοικίδιων στην καμπίνα του αεροσκάφους, στους χώρους αποθήκευσης αποσκευών ή σαν εμπόρευμα. Καλό είναι να επικοινωνήσετε με την αεροπορική εταιρία στην οποία κάνατε κράτηση του εισιτηρίου σας, για να σας ενημερώσουν σχετικά.

Έχω ακούσει για το πρόγραμμα τακτικών επιβατών (FFP). Τι είναι;

Οι αεροπορικές εταιρίες προκειμένου να επιβραβεύσουν τους πιστούς και τακτικούς επιβάτες τους, προσφέρουν το πρόγραμμα τακτικών επιβατών. Μέσα από αυτή την υπηρεσία παρέχουν κάποια προνόμια και καλύτερες υπηρεσίες στα μέλη του προγράμματος. Για να γίνετε μέλος στο πρόγραμμα τακτικών επιβατών κάποιας αεροπορικής εταιρίας θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το τμήμα εξυπηρέτησης της εταιρίας καθώς οι όροι χρήσης και οι προϋποθέσεις εγγραφής ποικίλουν από εταιρία σε εταιρία.

Μπορώ να μεταφέρω κυνηγετικό όπλο ή όπλο για αθλητικούς σκοπούς στις αποσκευές;


Όχι. Η μεταφορά όπλων ή όπλων για αθλητικούς σκοπούς απαγορεύεται. Ωστόσο μπορεί να υπάρξουν κάποιες εξαιρέσεις . Για τις συνθήκες  και τους όρους μεταφοράς κυνηγετικών όπλων ή όπλων για αθλητικούς σκοπούς και φυσιγγίων στις αποσκευές (όχι τις χειραποσκευές σας) θα πρέπει να πάρετε άδεια από την αεροπορική εταιρία με την οποία θα ταξιδέψετε, οπότε επικοινωνήστε με την εταιρία όσο το δυνατόν συντομότερα για να μπορέσουν να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες ενέργειες.

Οι χρήστες που ήρθαν στο άρθρο, έψαχναν για:

ακυρωση αεροπορικων εισητηριων,πως κλεινω αεροπορικα εισητηρια,ακυρωση αεροπορικων εισητηριων aegean,ακύρωση αεροπορικού εισιτηρίου aegean,αλλαγη ονοματος αεροπορικου εισιτηριου,αλλαγή ονοματος σε αεροπορικό εισιτήριο,μπορω να ακυρωσω αεροπορικα εισητηρια,αλλαγη ονοματος σε αεροπορικο εισητηριο,αλλαγη αεροπορικων εισητηριων aegean,ακυρωση αεροπορικου εισιτηριου.